strona główna

ctrl+n oraz PL Studio to dwie marki skupione na zagadnieniach związanych
z architekturą i designem. W swojej pracy skupiamy się na wydobyciu charakteru miejsca, przedmiotu w każdym projekcie koncepcyjnym i jego realizacji. Tworzymy inspirujące, ciekawe i niebanalne projekty. Naszą pracę wyróżnia duża dbałość
o detal i spójność projektów. Do każdego projektu podchodzimy indywidualnie łącząc pracę architektów, projektantów branżowych a także fachowców z różnych dziedzin.

W ramach prac z Inwestorem prowadzimy prace realizacyjne pod klucz.

Patryk Żurawski

architekt IARP

+48 603 175 739

plz@plstudio.com.pl

ul. Stalowa 11, 03-425 Warszawa

Agnieszka Łańko

architekt

+48 668 381 171

agnieszka.lanko@gmail.com

ul. Stalowa 11, 03-425 Warszawa

strona główna

+48 603 175 739
ul. Stalowa 11
03-425 Warszawa

 

Muzeum Książąt Lubomirskich

Wrocław

Nowa siedziba muzeum- sformułowanie budzące skojarzenie z twierdzą chroniącą gromadzony przez wieki i pokolenia dorobek kulturowo-naukowy. Pamiętając, że główną funkcją muzeum jest magazynowanie zbiorów zaś dodaną jest funkcja edukacyjna chcieliśmy zaprojektować budynek, którego zewnętrzny wyraz będzie budził szacunek i powagę należne pracy, jaką wykonują Muzealnicy, który będzie elegancką i dostojną formą, która może reprezentować rangę Muzeum Książąt Lubomirskich.

Projektanci:

Agnieszka Łańko
Patryk Żurawski
Michał Sokołowski

Przebudowa domu jednorodzinnego

Bronisze

Głównym celem przebudowy było zwiększenie powierzchni mieszkalnej zarówno na poddaszu jak i parterze budynku. Dom rozbudowano w stronę wschodniej granicy działki tworząc podcień przed wejściem oraz dużą część dzienną. Sypialnie na poddaszu powiększono i doświetlono wykorzystując lukarny. Całość została również odświeżona, a kolorystyka uproszczona- graficzne połączenie bieli ścian oraz czarnej powierzchni dachu tworzy nowoczesny charakter jak również dodaje budynkowi elegancji.

Projektanci:

Agnieszka Łańko
Patryk Żurawski
Gabriela Kalecińska
Michał Sokołowski

Kawiarnia Lapidarium

Warszawa

Kawiarnia Lapidarium mieści się w Muzeum Warszawy. Jej aranżacja nawiązuje formalnie i materiałowo do ekspozycji, jednakże większa proporcja zastosowanego drewna tworzy bardziej swobodny i ciepły klimat wnętrz.

Projektanci:

Agnieszka Łańko
Patryk Żurawski
Michał Sokołowski

30 m2 Chełmska

Warszawa

Przytulny apartament na najwyższym, trzecim piętrze kamienicy z 1934 roku.
Mieszkanie składa się z salonu z aneksem kuchennym i częścią jadalnianą, sypialni z częścią do pracy na podwyższeniu, które mieści skrytki na przedmioty drugiej potrzeby.
Część sypialniana to wygodne dwuosobowe łóżko chowane w ścianę. Duże biurko zlokalizowane przy samym oknie z widokiem na drzewa dla dwóch osób.
Dodatkowo klimat samego mieszkania wzmacnia odnowiona przedwojenna kamienica z oryginalną klatką schodową.

Projektanci:

Agnieszka Łańko
Patryk Żurawski

Mieszkanie 2+2

Warszawa

Mieszkanie na warszawskim Bemowie dla rodziny 2+2.

Projektanci:

Agnieszka Łańko
Patryk Żurawski
Michał Sokołowski

Wystawa stała w Muzeum Pileckich
TRZECIA NAGRODA W KONKURSIE

Ostrów Mazowiecka

Charakter budynku i układ pomieszczeń nie należy do najłatwiejszych, by prowadzić w nich linearną opowieść o wystawie- wymuszony ruch po pętli powoduje, że wracamy przez pomieszczenia, które odwiedziliśmy dużo wcześniej, dlatego zdecydowaliśmy się w kilku miejscach zmienić kolejność 10 tematów, które znajdą się na wystawie stałej. Po przejściu przez multimedialną część, którą opisujemy później, rozpoczynamy zwiedzanie wystawy od historii Ostrowi Mazowieckiej do lat 30. XX wieku, ponieważ to właśnie tu się znajdujemy – w domu rodzinnym Marii Ostrowskiej. Następnie poznajemy życiorys Witolda Pileckiego od narodzin do poznania Marii, historię ich miłości. Wracając oglądamy eksponaty związane z Komorowem, 18 Pułkiem Artylerii, Szkołą Podchorążych Piechoty oraz znanymi postaciami II RP. Wbrew oczywistym skojarzeniom nie zdecydowaliśmy się umieszczać tematów związanych z II wojną światową lub procesem Pileckiego w piwnicy, ponieważ kontrast, który powstaje w zderzeniu tej tematyki z odnowionymi wnętrzami domu oraz renowowanymi meblami wydaje się podkreślać straty, jakie przyniosły te wydarzenia. W piwnicy znajduje się jedynie „zwiastun” części wystawy związanej z dramatem wojny i procesu Pileckiego w postaci jego cytatu. Na parterze pierwszym tematem, jaki zobaczy odwiedzający jest historia Marii i Witolda Pileckich w czasie II wojny światowej. Następnie zostaje przedstawiona sytuacja Ostrowi Mazowieckiej i jej ludności w tych samych czasach, konspiracja i zniszczenie miasta. Powojenne losy Marii są kolejnym tematem na naszej ścieżce zwiedzania. Ostatnim tematem prezentowanym na parterze jest powojenna walka Żołnierzy Wyklętych oraz proces i śmierć Witolda Pileckiego. Wchodząc na poddasze zapoznajemy się ze współczesną Ostrowią i obecnością postaci Rotmistrza w świadomości i pamięci żyjących Polaków.

Projektanci:

Agnieszka Łańko
Patryk Żurawski
Michał Sokołowski
Gabriela Kalecińska

Chatka offline

Warszawa

Idea domku na drzewie zlokalizowanym w centrum dużego miasta jest odpowiedzią na rosnącą potrzebę wyłączenia się z goniącej rzeczywistości. Chatka w lesie, która pozbawiona jest znamion elektroniki i jakichkolwiek gadżetów daje możliwość prawdziwego odpoczynku w otoczeniu natury, jednocześnie znajduje się tak blisko, że nie ma potrzeby planować dużego wyjazdu. Jak mówi o niej pomysłodawca Dawid Zalesky:
“Domek na drzewie jest prawdziwy, jak prawdziwy może być mój lub Twój świat. Ma być powrotem do radości i szczerości. Ma być powrotem do natury. Ma być oazą, lekcją wiedz i kontaktu z materią i przyrodą. Schronieniem przed współczesnością i natrętnym światem online. Ma tworzyć więzi, emocje, rozwijać intuicje. Ma być zabawą i bezmyślnością.”

http://www.chatkaoff.pl/

Projektanci:

Agnieszka Łańko 
Patryk Żurawski
Michał Sokołowski
Gabriela Kalecińska
Dawid Zalesky (highstudio.me) 

Dom jednorodzinny

Michałowice

Dom jednorodzinny zaprojektowany dla rodziny 2+2. Prosta bryła, duże przeszklenia oraz nadwieszenie górnej części budują nowoczesny wyraz architektoniczny.

Projektanci:

Agnieszka Łańko
Patryk Żurawski
Jakub Sobczyk
Michał Sokołowski

Plac Centralny

Warszawa

Ważnym aspektem koncepcji zagospodarowania jest wprowadzenie takich elementów przestrzennych, które stanowią charakterystyczne miejsca i punkty orientacyjne w przestrzeni Placu. Geometryczna forma tafli wody, wytworzenie „oazy” zieleni oraz wydobycie przestrzenne Trybuny Honorowej, to świadome zabiegi urbanistyczne mające na celu ułatwienie użytkownikowi placu szybkie rozpoznanie w tej przestrzeni oraz wykreowanie przyjaznych miejsc spotkań. Usytuowanie elementów wyposażenia Placu wynika z analiz urbanistycznych oraz kształtuje strefy placu z podziałem na strefę komunikacyjno-napływową, kulturową, usługową oraz wypoczynkową. Dodatkowo liniowe ułożenie „płaszczyzny wodnej” oraz wydzielonej zieleni podkreśla osiowość Placu. Wysoka zieleń usytuowana w przestrzeni między Trybuną Honorową, a PKiN ma na celu optyczne pomniejszenie Placu patrząc od strony ulicy Złotej, a także przeciągnięcie strefy rekreacyjnej z placu przed Barem Studio i kawiarnią Kulturalna do wnętrza urbanistycznego.  Siedziska stałe oraz niska zieleń usytuowane zostały w południowej stronie Placu przy planowanej zabudowie z parterem o charakterze usługowym.

Projektanci:

Agnieszka Łańko
Patryk Żurawski
Agata Bosiacka
Gabriela Kalecińska
Michał Sokołowski

Teatr im. Stefana Żeromskiego
WYRÓŻNIENIE W KONKURSIE

Kielce

Ideą przyświecającą projektowi było stworzenie otwartego teatru, który -parafrazując mistrza- byłby maszyną do grania.

Jego nowa część domykająca dziedziniec formalnie stałaby w kontraście do historycznej tkanki- monumentalnego gmachu teatru z główną salą widowiskową, jednakże uzupełniałaby funkcjonalnie zabytkową część. Byłaby otwartą „fabryką”, która pokazuje złożony proces powstawania spektakli- pracownie, w których przygotowywane są dekoracje, kostiumy czy peruki będące trybikami, których widzowie mogą nie być świadomi. Chcieliśmy, aby cała praca wkładana w każdy spektakl nie była jedynie zapleczem teatru, a stała się jego ważnym atutem- również wizualnym.

Elewacje nowego budynku zostały zaprojektowane w taki sposób, aby oddawać wrażenie przekroju bryły, co zostało podkreślone poprzez stalowe ramy w wyrazie zewnętrznym. Przez przejazd bramny wchodzimy nie tylko do wnętrza urbanistycznego, ale dodatkowo techniczna estetyka nowej architektury tworzy klimat wnętrza maszyny, której praca trwa niemal przez cały czas.

Parter nowej zabudowy to nie tylko pracownie, ale również Mała Scena, której formuła została wzbogacona o większą ilość możliwości użytkowych. Latem ściana Sali otwiera się, a widownia wylewa się na dziedziniec tworząc teatr w bardziej miejskiej, ulicznej formie.

Wejście do nowo projektowanej części zostało zaakcentowane wysokim podcieniem.

Historyczne wnętrza zostały potraktowane w sposób podobny do tego, który widoczny jest na zewnątrz- ogólnodostępne funkcje towarzyszące teatrowi takie jak szatnia, toalety czy recepcja i kasy zostały „pozamykane” przestrzennie w jednobarwne pudełka, które przez mocne odcięcie formalne i materiałowe od historycznych przestrzeni podkreślają atuty i detale wnętrz z epoki.

Projektanci:

Agnieszka Łańko
Patryk Żurawski
Michał Sokołowski
Agata Bosiacka
Bartosz Zawieja (Pracownia Akustyczna)

współpraca:
Bartosz Łysikowski

   

Wnętrza Muzeum Woli
TRZECIA NAGRODA W KONKURSIE

Warszawa

Ideą projektu aranżacji wnętrza historycznego obiektu Muzeum Woli było stworzenie takiej przestrzeni, która w atrakcyjny i czytelny dla odbiorcy sposób, wprowadzi go w kulturalny świat przestrzeni wystawienniczych, zaaranżowanych we wszystkich dostępnych dla niego pomieszczeniach.
Poprzez zastosowanie współczesnych rozwiązań, takich jak ekrany multimedialne, panele dotykowe, podwieszane projektory wyświetlające treści kuratorskie, możliwe jest wykreowanie wizerunku Muzeum jako miejsca nowoczesnego, wychodzącego na przeciw obecnym potrzebom wielozmysłowego odbioru.
Materiały, które zastosowano w projekcie nawiązują do przemysłowego charakteru historycznej Woli jak również do historii samego Pałacyku Sikorskiego należącego do słynnego rzeźbiarza Andrzeja Sikorskiego.
Opowieść o Muzeum rozpoczyna się już na otaczającym go terenie, kiedy to uwaga odbiorcy zostaje zwrócona poprzez rozplanowane przed budynkiem elementy małej architektury, identyfikację wizualną umieszczoną na pylonie oraz poprzez mocny akcent kolorystyczny na posadzce. Następnie opowieść zostaje kontynuowana, gdy odwiedzający przekracza próg Muzeum, a jego wzrok zatrzymuje się na instalacji artystycznej umieszczonej w przestrzeni korytarza i klatki schodowej i prowadzi go po wszystkich pomieszczeniach Muzeum. Stałe, przestrzenne elementy instalacji artystycznej, opowiadającej legendy dzielnicy Woli są dodatkowo ożywiane przy zastosowaniu projekcji multimedialnej.

Projektanci:

Agnieszka Łańko
Patryk Żurawski
Michał Sokołowski
Agata Bosiacka
Gabriela Kalecińska

Hotel butikowy PURE-SAND

Ostrowo

Głównym założeniem projektowym było stworzenie nieprzerysowanej bryły, która nie zdominowałaby okolicy. Chęć zaprojektowania architektury wpisującej się w nadmorski krajobraz Ostrowa oraz zaostrzenia Planu Miejscowego skłoniły nas do stworzenia dwóch brył sprzężonych ze sobą ukrytą częścią podziemną. Archetypiczna forma domu była inspiracją dla architektury budynku.

Części naziemne zawierają hol wejściowy z recepcją, restaurację oraz pokoje hotelowe. W części podziemnej zaprojektowano strefę SPA, basen i bar oraz parking podziemny. Funkcje podziemne zostały zorganizowane wokół atrium, którego główną funkcją jest doświetlenie stref rekreacji- jest również przyjemną, intymną przestrzenią dla gości.

Projektanci:

Agnieszka Łańko
Patryk Żurawski
Przemo Konopka
Michał Sokołowski

współpraca:
Luiza Anyszka
Bartek Łysikowski

 

 

   

Ulice Nowej Pragi
WYRÓŻNIENIE W KONKURSIE

Warszawa

Ideą koncepcji przebudowy ul. Środkowej było stworzenie przestrzeni wielofunkcyjnej, które mają na celu zaprosić mieszkańców Warszawy do odkrywania Pragi na nowo.
Zgodnie z założeniami konkursowymi zaprojektowaliśmy przekształcenie ul. Środkowej w podwórzec- przestrzeń dzieloną między pieszymi, rowerzystami i autami, z całkowitym zachowaniem pierwszeństwa dwóch pierwszych. Projektowany woonerf zaczyna się skwerem, którego powierzchnia zawiera różnej wysokości powierzchnie łąkowych traw oraz rytmicznie nasadzonych drzew. Poza zaprojektowanymi meblami miejskimi znajdują się tu również fontanny w licu posadzki, stalowe stelaże do wykorzystania w różny sposób oraz stojaki na rowery. Skwer daje możliwość „wyjścia” lokalnych usługodawców na plac, by w sposób bardziej bezpośredni wchodzić w interakcje zarówno z mieszkańcami jak i przybyłymi gośćmi okolicy.
Dobra przestrzeń miejska jest również miejscem zabawy nie tylko tych najmłodszych. Rzadko kiedy nadarza się okazja do zabawy po prostu na ulicy, a z dziecięcą wyobraźnią atrakcje i bodźce występują niemal na każdym kroku. Dlatego zaprojektowane posadzki dają możliwość nie tylko wygodnego chodzenia, ale również zmienienia ich równych podziałów w łąkę pełną kwiatów przy pomocy kredy. Brak wyznaczenia chodników, krawężników i innych typowych elementów ulicy otwiera szersze możliwości korzystania z podwórca. Już na wysokości skweru poziom posadzki podnosi się do wysokości chodnika wymuszając tym samym spowolniony ruch pojazdów.
Wprowadzono zmiany w ruchu ulicznym przez co jest więcej miejsca dla pieszych oraz rowerzystów. Zmiana niektórych ulic na jednokierunkowe pozwala na zwiększenie szerokości chodnika dla pieszych i rowerzystów. Zredukowane zostają miejsca postojowe na rzecz zieleni oraz ogródków usługowych. Zaprojektowana zieleń wzdłuż kierunku ruchu nawiązują do istniejących trawników z zielenią okrywową, jednakże wprowadza nową jakość materiałów i wygody siedzisk, które stanowią element niektórych donic. Cała ulica oświetlona jest wysokimi lampami, które ustawione z przesunięciem co drugiej z nich dodatkowo ożywia projektowaną przestrzeń. Projektuje się również oświetlenia w posadzce. Po drugiej stronie zaplanowano szpalerowe nasadzenia drzew. Ustawiono również kosze na odpady w takich odległościach, aby uniknąć dyskomfortu spacerowania ze śmieciem w dłoni.
Istotnym elementem, który w naszej opinii wymaga podkreślenia są bramy w przejazdach oraz kraty w parterach, które posiadają charakterystyczne kolory. Chcielibyśmy wydobyć ten element ul. Środkowej i wzmocnić tę barwną cechę przestrzeni odświeżając kolorystykę istniejących i uzupełniając przejazdy bramne, w których brakuje zamknięcia, a na którym zależało mieszkańcom ul. Środkowej.

Projektanci:

Agnieszka Łańko
Patryk Żurawski
Michał Sokołowski
Agata Bosiacka
Gabriela Kalecińska

Wystawa Główna Muzeum Warszawy

Rynek Starego Miasta, Warszawa

Projekt sal ekspozycyjnych Wystawy Głównej Muzeum Warszawy “Rzeczy Warszawskie” zakłada stworzenie miejsca, gdzie łączy się historia i sztuka. Projektowana przestrzeń ma być dostosowana do współczesnego odbiorcy, dla którego prezentowane eksponaty nabiorą nowego znaczenia.

Osiem połączonych ze sobą kamienic będących siedzibą Muzeum Warszawy jest bardzo charakterystyczną przestrzenią dla wystawy głównej. Ekspozycja ma stanowić nowy, dodany element historycznych wnętrz, ma współgrać, a nie konkurować z istniejącą tkanką.

Organizując przestrzeń wystawy głównej zastosowano klasyczne, ascetyczne rozwiązania o współczesnej formie. Zaproponowano użycie szlachetnych materiałów takich jak stal w dwóch kolorach: czarnym i białym, drewno dębowe czy bezbarwne antyrefleksyjne szkło.

http://muzeumwarszawy.pl/wystawa-glowna-rzeczy-warszawskie/zespol-wystawy-glownej-rzeczy-warszawskie/

http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,z-kamera-w-skarbcu-warszawy,233043.html

#rzeczywarszawskie

Projektanci:

Agnieszka Łańko
Patryk Żurawski
Michał Sokołowski

Współpraca:
Karol Bień
Bartosz Łysikowski
Aleksandra Matyas
Marcin Skubiszewski
Marcin Węgrzynek
Janusz Steczkowski
Michał Jędroszkowiak
Marcin Bieńka
Małgorzata Zych
Jakub Sobczyk

   

Przebudowa domu jednorodzinnego

Michałowice, Polska

Projekt rozbudowy budynku jednorodzinnego pośród zabudowy jednorodzinnej. W ramach zastanej istniejącej bryły zaprojektowana została dodatkowa kondygnacja w poddaszu wraz z nową klatką schodową, która ze względów na obowiązującą linię zabudowy musiała zawrzeć się w obrysie istniejącego budynku.

Przebudowany dom stał się widocznym elementem głównej alei Michałowic.

W budowie.

Projektanci:

Agnieszka Łańko
Patryk Żurawski

Siedziba firmy Bowreach

Warszawa

Projekt budynku biurowego pośród zabudowy jednorodzinnej. Forma budynku została zaprojektowana tak, aby wpisywać się w zastany krajobraz. Do zwartej, prostej bryły została zaprojektowana zewnętrzna klatka schodowa, która znajduje się od strony ogrodu. Cały budynek został otynkowany i pomalowany na czarno, przez co stał się eleganckim i stonowanych elementem uzupełniającym ulicę.

Projektanci:

Agnieszka Łańko
Patryk Żurawski
Bartosz Łysikowski

   

Przestrzenie uzupełniające w Muzeum Warszawy

Warszawa

Dopełnieniem projektu Wystawy głównej “Rzeczy warszawskie” są wnętrza przestrzeni, które uzupełniają funkcjonalnie instytucję muzeum takie jak hol wejściowy, kawiarnia, biblioteka czy sklep muzealny. Dołożyliśmy wszelkich starań, aby te wnętrza razem z zaprojektowanymi wcześniej przestrzeniami wystawowymi stanowiły spójną całość.

Projektanci:

Agnieszka Łańko
Patryk Żurawski
Michał Sokołowski

Centrum Aktywności Lokalnej w Szczecinie

Szczecin

Centrum Aktywności Lokalnej w Szczecinie to miejsce, w którym mieszkańcy dzielnicy Podjuchy będą mieli możliwość wielu spotkań. Spotkania z zaprojektowaną zielenią, spotkania ze sportem czy spektaklem teatralnym. Spotkania z muzyką, sztuką, kawą i książką. Ale przede wszystkim spotkania z ludźmi- najczęściej ze swoimi sąsiadami. Kluczowym jest stworzenie wielofunkcyjnej przestrzeni, w której wszystkie zaplanowane aktywności będą mogły się odbywać, angażując lokalną społeczność. Rozbudowany i zróżnicowany program funkcjonalny CAL oraz malowniczy krajobraz działki zdeterminowały formę architektoniczną budynku.
Główną ideą projektu Centrum Aktywności Lokalnej było stworzenie czytelnej i funkcjonalnej przestrzeni, która pozostaje w zgodzie z otaczającą naturą. Rozrzeźbiona bryła budynku wkomponowuje się w zastany krajobraz, wciągając zieleń parku do środka, doświetlając wewnętrzną komunikację. Podąża za terenem tworząc kaskadowy, malowniczy układ wyrastających z terenu kubatur, które wznoszą się w stronę parku. Nadrzędnym założeniem było stworzenie dwóch kondygnacji budynku, jednakże wykorzystując ukształtowanie terenu- część parteru znalazła się pod ziemią a 1. piętro wyniesione na skarpę również sprawia wrażenie zabudowy parterowej. Główne funkcje obiektu zaznaczone są wyraźnymi, mocnymi bryłami o wysokościach dostosowanych do odbywającej się w nich aktywności, natomiast łącząca je komunikacja tworzy niższe przestrzenie służące również wystawom rzeczy wypracowanych w ramach zajęć Centrum. Praktycznie z każdego miejsca przeznaczonego na aktywność ludzi otwiera się szeroki widok na otaczającą naturę. W budynku sali ze sceną kameralną, od frontu zaprojektowano przysłaniające otwór okienny aluminiowe żyletki, aby zachować w widoku zewnętrznym wrażenie jednej bryły. Podobnie potraktowano tylną część sali z widokiem na skarpę.

Projektanci:

Agnieszka Łańko
Patryk Żurawski
Michał Sokołowski

współpraca:
Bartosz Łysikowski

Muzeum Książąt Czartoryskich

Kraków

Zaprojektowanie nowej ekspozycji Muzeum Książąt Czartoryskich w Krakowie jest pod wieloma względami bardzo trudnym zagadnieniem. Głównym powodem jest, poza różnorodnością zgromadzonych eksponatów, dualny sposób ich prezentacji.

W Sali Wiktorii Wiedeńskiej znajdują się zbiory związane z waleczną historią Polski- romantyczny sposób prezentacji, który odwołuje się do emocjonalnego przedstawienia, do nastroju patriotycznego i gęstego ułożenia eksponatów jest realizowany m.in. poprzez wykorzystanie XIX-wiecznych, pulpitowych gablot oraz gablot wiszących. Część kolekcji jest prezentowana w nowych gablotach, które są w stanie zmieścić więcej eksponatów i dają możliwość i nagromadzenia, co nawiązuje do nurtu romantycznego. Dodatkowo są tworzone plany- po wejściu do Sali widać zbiór siodeł, czapraków i pamiątki po Sieniawskim, za którymi widać namiot ceremonialny ze zbrojami na drewnianych stojakach, których kompozycja została potraktowana scenograficznie, co ma pobudzać emocjonalny odbiór kolekcji. Zaprojektowane dyskretne oświetlenie, dębowa ciemna posadzka i przepełnione eksponatami pomieszczenie jest interpretacją prywatnego muzeum Izabeli Czartoryskiej.

Zupełnie innym nurtem wypełnione jest drugie piętro, które nawiązuje do kolekcji Władysława Czartoryskiego. Artystyczny zakład naukowy potraktowaliśmy w sposób bardzo systematyczny. Wypełnione światłem pomieszczenia, amfilady z galerią oferujące również miejsca do siedzenia i kontemplacji obrazów oraz uporządkowanie zgromadzonych dzieł nawiązuje do myśli przewodniej Władysława Czartoryskiego. Zdecydowano o zmianie dotychczasowego sposobu prezentacji najcenniejszego dzieła- Damy z gronostajem. Poświęcona Leonardowi da Vinci sala również wypełniona jest światłem- jasne pomieszczenie stwarza klimat otwartości, dostępności i dominacji naukowego podejścia do zbiorów nad emocjonalnym i prywatnym.

Sala kawiarni jest przestrzenią ogólnodostępną, dlatego zaprojektowaliśmy jasną, przestrzenną kawiarnię budzącą skojarzenia z szykownymi, ale oswojonymi wnętrzami. Marmurowe blaty zostały zestawione z historyczną okładziną ścienną, miękkimi fotelami oraz ciepłym drewnem lady, na której stoi duża zaoblona witryna z mosiężnym wykończeniem wypełniona ciastami. Całość aranżacji została dopełniona dyskretnymi kinkietami i lustrami w złotych ramach. Zdecydowaliśmy o odtworzeniu dwóch pól sufitu ze sztukateriami, aby wnętrze nawiązywało charakterem do przestrzeni ekspozycyjnych. Obniżony sufit nad częścią barową został wykończony lustrem, co daje wrażenie kontynuacji ozdobnej fasety.

Nowe gabloty zostały zaprojektowane z trzech materiałów- jasnoszare terazzo, bezpieczne szkło antyrefleksyjne oraz detale z blachy w kolorze czarnym. Gabloty stojące mają formę niskich podestów, na których ustawiono podstawki pod eksponaty- całość przykryta szklanym kloszem, którego krawędzie wykończono czarną blachą.
Wnętrze gabloty mikroklimatycznej z Damą z gronostajem zostało wykończone naturalnym kamieniem.

 

Projektanci:

Agnieszka Łańko
Patryk Żurawski
Michał Sokołowski

współpraca:
Przemo Konopka

 

   

Kościół rzymsko-katolicki na osiedlu Nowe Żerniki

Wrocławiu, Nowe Żerniki

Koncepcja architektoniczno-urbanistyczna kościoła rzymsko-katolickiego na osiedlu Europejskiej Stolicy Kultury Nowe Żerniki we Wrocławiu zakłada połączenie Architektury i Sztuki, ze szczególnym zwróceniem uwagi na proces liturgii i charakter przestrzeni sakralnej.

Proponowana koncepcja zakłada dwie bryły w układzie geometrycznym opartym na kwadratach. Zostały oddalone od siebie w dwóch osiach. Celowym zamiarem było przesunięcie układu z osi całego założenia osiedla. Zależało nam, aby projektowane założenie współgrało z otaczającymi terenami zielonymi, było ich równoważną częścią zamiast epatować swoją funkcją i dominować formą.

Sam budynek kościoła jak i zagospodarowanie działki ma stać się przyjazną, dostępną przestrzenią dla mieszkańców osiedla. Ma być częścią poprzedzającej go strefy kultury i okalającej strefy edukacji. Istotne przestrzenie „pomiędzy” tworzą pola ze zróżnicowaną zielenią wysoką i niską, współgrającą z zaproponowaną nawierzchnią. Mała architektura została zaprojektowana w postaci prostych monolitycznych siedzisk i smukłych słupów, które mogą pełnić rolę oświetlenia zewnętrznego.

 

Konkurs: 2016

Projektanci:

Agnieszka Łańko
Patryk Żurawski
Michał Sokołowski
Bartosz Łysikowski
Jakub Sobczyk

   

Muzeum żołnierzy wyklętych i więźniów politycznych PRL

Warszawa, Rakowiecka 37

Głównym celem było połączenie budynków wystawienniczych z pozostałymi, umożliwiając w ten sposób zwiedzającym najbardziej komfortowy sposób przejścia z jednego budynku do drugiego.

Istotnym dla nas było samo ustawienie budynków istniejących oraz ich relacje, dlatego założyliśmy, aby zaproponowane połączenie nie zakłócało zastanej urbanistyki. Staraliśmy się w jak najmniej inwazyjny sposób zagospodarować funkcję odpowiadającą programowi konkursowemu przy jednoczesnym pozostaniu w zgodzie z własną estetyką.

W ten sposób powstał „spacerniak”- korytarz zewnętrzny przylegający do elewacji zabytkowych budynków. Momentami stanowiący z istniejącymi wnętrzami jedną przestrzeń- przykładem jest wnętrze holu głównego, gdzie zdecydowaliśmy się przekłuć okna pomiędzy słupami konstrukcyjnymi tworząc atrakcyjną przestrzeń wejścia oraz zaznaczając styk nowego ze starym.

Połączyliśmy także strefę wystaw czasowych, znajdującą się w parterze jednego z budynków prostopadłego do ulicy Rakowieckiej, z projektowanym spacerniakiem. Dzięki temu uzyskaliśmy ciekawą przestrzeń ekspozycyjną.

Zwiedzający porusza się na styku dwóch przestrzeni, niejako dwóch światów- starego z nowym- mając cały czas kontakt z całością założenia. Zwiedzając wystawę, poruszając się po terenie możemy poczuć barierę, jaką jest pewnego rodzaju zamknięcie oraz bliskość zewnętrza.

 

Konkurs: 2017

Projektanci:

Agnieszka Łańko
Patryk Żurawski
Michał Sokołowski
Bartosz Łysikowski

   

Hol wejściowy budynku WEST STATION I

Warszawa

Koncepcja holu wejściowego budynku biurowego West Station I w Warszawie.

 

Projektanci:

Agnieszka Łańko
Patryk Żurawski
Marcin Bieńka
Michał Sokołowski

Wnętrza domu jednorodzinnego

Babice

Aranżacja wnętrz domu jednorodzinnego. Przy zachowaniu spójności, każde z wnętrz zostało zaaranżowane według potrzeb Inwestora. Stonowane, naturalne materiały salonu z kuchnią zostały przełamane jasnozielonymi krzesłami sali konferencyjnej. Głównym elementem ciemnej łazienki jest ściana z mchu, wprowadzająca egzotyczny klimat do wnętrza. Poddasze zostało zaprojektowane jako część otwarta.

Projektanci:

Agnieszka Łańko
Patryk Żurawski
Michał Sokołowski

   

Rozbudowa Europejskiego Centrum Zdrowego Oka

Warszawa, Hołubcowa

Projekt rozbudowy Europejskiego Centrum Zdrowego Oka zakłada stworzenie stonowanej bryły o rytmicznym podziale elewacji, która mieściłaby sale zabiegowe i pooperacyjne. Drugie piętro nawiązuje podziałem elewacji do dwóch niższych kondygnacji jednakże ze względu na mieszczącą się w nim funkcję nie wymagającej światła dziennego zaprojektowano rytm płycin zamiast otworów okiennych.

Nowa bryła połączona z istniejącą częścią na poziomie pierwszego piętra tworzy z nią funkcjonalny zespół kliniczny.

Projektanci:

Agnieszka Łańko
Patryk Żurawski
Michał Sokołowski
Jakub Sobczyk

   

Siedziba firmy Asseco Poland S.A.

Warszawa, ul. Branickiego 13

Projekt 2008-2010

Realizacja 2010-2012

Projekt realizowany w ramach współpracy z HRA Architekci http://hra.pl/portfolio-item/siedziba-asseco/

 

 

 

Budynek wielorodzinny plombowy

Wrocław ul. M. Bacciarellego

Projekt 2007

Realizacja 2008

Projekt realizowany w ramach współpracy Architektura- Planowanie Paweł Horn

Projektanci:

dr inż. arch. Paweł Horn- Główny projektant

Patryk Żurawski
Maciej Kowaluk

Dwa budynki wielorodzinne

Wrocław ul. M. Bacciarellego, K. Olszewskiego

Projekt 2006

Realizacja 2007

 

Projekt realizowany w ramach współpracy Architektura- Planowanie Paweł Horn

Projektanci:

dr inż. arch. Paweł Horn- Główny projektant

Patryk Żurawski,

Maciej Kowaluk

Centrum Lokalne Skwer S. Broniewskiego „Orszy”

Warszawa, Skwer Stanisława Broniewskiego „Orszy”

Koncepcja zakłada połączenie skweru S. Broniewskiego „Orszy” oraz parku Szustra, aby stworzyć jeden zielony, przyjemny obszar na mapie Warszawy. Niestety obie przestrzenie dzieli ruchliwa ulica Puławska z trzema pasami ruchu i torowiskiem tramwajowym.

Skwer Orszy otwiera się na ul. Puławską- zachowano i wyeksponowano tę otwartość jak również jej najbardziej charakterystyczną cechę- wysokie drzewa rosnące prosto z trawnika- bez towarzyszącej zieleni średniowysokiej.

Place podzielone ulicą Puławską połączono szerokim przejściem tuż przy ulicy Różanej. Przejście to jest przedłużeniem istniejącego ciągu pieszego z Morskiego Oka i płynnie przechodzi w ciąg pieszy na skwerze Orszy.

Zaplanowano ujednolicenie posadzki materiałowo i kolorystycznie, a zróżnicowanie jedynie jej faktury w miejscach bardziej wrażliwych jak np. planowane przejście przez ul. Puławską. Zaproponowano jasną posadzkę betonową o charakterystycznej kompozycji płyt.

Planowane centrum lokalne zaaranżowaliśmy w taki sposób, aby dawało możliwość aktywności, relaksu, poczucia przyjemnie spędzonego czasu osobom w różnych grupach wiekowych, szukaliśmy rozwiązań odpowiadających na zapotrzebowania przyszłych użytkowników. Meble miejskie, oprawy oświetleniowe, tworzą spójny salonik miejski.

Elementy kubaturowe centrum lokalnego tworzą trzy pawilony zlokalizowane na skwerze Orszy
w miejscu obecnych lokali usługowych. Niewielkie prostopadłościenne formy wysokością nawiązujące do części parterowej otaczających kamienic zostały przeszklone z czterech stron i przekryte dachem znacząco wystającym po dwóch stronach budynku- zachodniej i wschodniej. Wnętrza pawilonów zostały wykończone w całości w konkretnym kolorze: żółtym , niebieskim i różowym. Każdy pawilon posiada swój kolor przelewający się z posadzki na wewnętrzny trzon i siedziska.  W danym kolorze są także meble zewnętrzne zlokalizowane tuż przy budynku

Konkurs: 2016

Projektanci:

Agnieszka Łańko
Patryk Żurawski
Michał Sokołowski
Bartosz Łysikowski

   

Garderoba. Konkurs

Warszawa

Połączenie sypialni z garderobą to bardzo dobrze funkcjonujący zespół. Trzy projekty pokazują możliwości rozwiązania przestrzennego i materiałowego takich garderób.

W jasnym, surowym wnętrzu sypialni zaprojektowano nieco ciemniejszą „kieszeń” garberoby wykończoną naturalnym drewnem. Dostępna po kilku schodkach budzi wrażenie ukrytej, bardziej intymnej strefy. Została podzielona na dwie części odpowiadające potrzebom obojga partnerów.

Projekt garderoby, której właściciele kochają porządek. Zorganizowane półki i szuflady z ciemnego drewna, precyzyjnie wypełnione ubraniami to obraz, na jaki mogą patrzeć przez szklane drzwi. Powiązanie widokowe, ale również funkcjonalne z sypialnią dodatkowo podkreśla rolę garderoby w dzisiejszym zamieszkiwaniu.

Monochromatyczne wnętrze, drewniana szara podłoga, czarna zabudowa oraz ażurowa ściana to projekt garderoby, której właściciele odnajdują przyjemność z obcowania ze stonowanymi szarościami, które ich uspokajają i wyciszają. Stary skórzany kozioł oswaja nieco chłodne wnętrze. Duże lustra nie tylko powiększają optycznie przestrzeń, ale przede wszystkim służą garderobie, która nie jest jedynie szafą, ale przestrzenią, w której można zaplanować coś więcej niż jedynie strój

 

Projektanci:

Agnieszka Łańko
Patryk Żurawski
Michał Sokołowski